Workshopok fejlesztése és tesztelése az iskolában
A digitális pedagógia beépülése a szakképzésben oktató tanárok mindennapi gyakorlatába nem valósulhat meg ehhez kapcsolódó jövőkép, iskolavezetési szándék nélkül. A Digitális Menükártya online képzési tevékenység (IO2) befejezése és a fejlesztési igények azonosítása (O1-ben) után az oktatási szakértők, a szakképző iskola vezetése és a tanárok konkrét akcióterveket készítettek saját iskolájuk számára. Következő lépésként az öt partneriskola tanárai a korábban elkészített akciótervnek megfelelően 73, egyenként 120 perces helyszíni workshopon vettek részt. Résztvevők: tanárok az 5 partneriskolából, akik elvégezték az online képzést a DMC platformon (összesen 744-en regisztráltak a workshopokra).
Megvalósítás
Az Igényfelmérés (IO1) és a DMC (IO2) alapján egyéni iskolai cselekvési tervek készítése
A DMC online képzés befejeztével és a fejlesztési igények azonosításával (O1-ben), az oktatási szakértők, a szakképző iskola vezetése és a tanárok közösen egyéni cselekvési terveket készítettek, mindegyik csapat saját iskolájára vonatkozóan
Eredmény:
5 cselekvési terv a partner szakképző iskolák speciális digitális fejlesztési igényeire szabva.
Workshopok szervezése tanároknak
Az oktatási szakértő partnerek az akciótervek alapján és a DMC online képzésre építve elkészítették az interaktív workshopok forgatókönyvét és tanmenetét, minden partneriskolára specifikusan, a projektpartnerek által egyeztetett szabványos sablonban.
A workshopokat a szakértők vezették, és bemutatták a bevált gyakorlatokat, amelyek inspirációként szolgálhatnak a tanárok számára. Intenzíven bevonták a leendő iskolai mentorokat, megkérték őket, hogy tartsák meg a workshopok egy részét, vagy tartsanak akár önállóan is.
Eredmény:
· 73 workshop a partneriskolákban, egyenként 120 perc időtartamban
· Minden iskolából legalább 10 tanár részvétele a workshopokon (601 regisztráció volt)
· Számos, a szakértők és iskolai mentorok által kidolgozott prezentáció és képzési anyag
Közösségi tananyagfejlesztés
A közösségi tananyagfejlesztés a partneriskolákban a workshopokkal párhuzamosan zajlott, mivel a tananyag azt a feladatot tartalmazta a tanárok számára, hogy hozzanak létre a saját tanóráikon használható digitális tartalmakat (O4-ben valósul meg). A DMC-n kifejlesztett új tárhely a tanárok által létrehozott digitális tanulási tartalmak megosztására.
Eredmény:
· Legalább 30 digitális tanulási tartalom, amelyet a tanárok dolgoztak ki a workshopok során
· A DMC-n egy új funkciót fejlesztettek ki a digitális tanulási tartalmak tanárok általi megosztására
Kapcsolódó dokumentumok
· Hírlevél
· Workshop összefoglaló
forrás: https://vetwork.prompt.hu/hu/results/developing-and-delivering-workshops-schools