Pedagógiai munkatárs – végzett diákok ajánlásai
Bubisz Rebeka szavai:
2019-ben végeztem az iskolában -azóta 2020 szeptember 1-től bölcsődében dolgozom, és tanulom a kisgyermeknevelő szakmát, egy kiegészítésként.
Az itt töltött idő segített megtalálni a magam útját, hogy valójában mivel is akarok foglalkozni. Mind a tanárok kedvessége, az iskolai órák, projektek, es persze a gyakorlat is, ami hihetetlenül izgalmas volt, mert rengeteget lehet belőle tanulni!
Azért ajánlom ezt az iskolát, mert az ott lévő tanárok mérhetetlenül kedvesek és segítőkészek. Rengeteg mindent adtak át nekünk, és mi azt a lehető legjobb módon próbáljuk megvalósítani! Persze, mint minden iskolába itt is kell tanulni, és igen, ha halogatunk akkor felgyűlik a beadandó, de az eredményért megéri teljes mértékben. Ez a két év, amit én ott töltöttem, csodálatos volt, nagyon hamar elrepült, szinte észre se vettem. Örömmel mentem be minden egyes nap. A végén, amikor a kezembe kaptam a bizonyítványt, az az érzés mesébe illő volt. Visszagondolva, szinte elég volt végighallgatni az órákat, és már lehetett is tudni mindent. Nem kellett külön, otthon ülve órákig magolni, de ez mind a tanárok érdeme, akik hihetetlenül jól magyaráztak nekünk!
Vanya Vivien gondolatai:
2018- ban végeztem a Számalkban Pedagógiai és családsegítő munkatárs szakon. Ezt a képzést ajánlom azoknak a fiataloknak, akik szeretnének esetleg óvónők, tanárok lenni, de még nem biztosak magukban. Az iskola rengeteg tapasztalattal gazdagított, hiszen több intézménybe is ellátogattunk, valamint van szakmai gyakorlatunk is mely alatt a diákok megtapasztalhatják ezt a szakmát. A képzés után lehetősége lehet a diákoknak továbbtanulni. Én harmadik éve dolgozom pedagógiai asszisztensként és imádom a munkám. A Számalk pedig a legjobb suli, ahova az ember járhat. A tanárok fiatalosak és barátságosak, valamint nagyon segítőkészek. Nagyon sok olyan feladatot kaptunk a képzés alatt melyet a mai napig tudok alkalmazni a munkám során. A tanárok nagyon figyelnek arra is, hogy gyakorlatban is át adják tudásukat erre jó példa, hogy a két év alatt sok külső helyszínre vittek minket, melyek örök emlékek és tapasztalatok maradnak.
Zellei Richárd szavai:
2017-ben végeztem az iskolában. A Normafa óvodában kezdtem el dolgozni, először mint dajka, majd nyáron átminősítettek az általam tanult munkakörbe. Jelen pillanatban a Normafa tagóvoda pedagógiai asszisztense vagyok és három csoport életében segédkezem minden nap.
Az iskolában eltöltött két év alatt rengeteg elméleti és gyakorlati tudást szereztem, amiknek köszönhetően könnyedén tudok az óvónők segítségére lenni, valamint nem riadok attól sem vissza, ha éppen egyedül kell a gyerekeket koordinálnom.
Mindenkinek ajánlom ezt a képzést, aki szereti a gyerekeket, a vidámságot, és egy színes ingerekben gazdag helyen szeretne dolgozni. Akit vonz ez a képzés, annak ezt az iskolát ajánlom, mert egy hihetetlen felkészült és profi munkát végző tanári kar lesz a segítségére.
Tóth Olívia gondolatai:
2017-ben végeztem az iskolában, 3. éve dolgozom a szakmában, a Normafa Óvodában. Szeretem, amit csinálok.
Nagyon sok gyakorlati óránk volt az iskolában, így mindenre felkészítettek, ami a munkám során a feladatom és amire figyelnem kell a gyerekek között. Gyakran volt olyan óránk, ahol magunkat is jobban megismerhettük, és sok olyan hasznos tudást kaptunk, amit a magánéletben is kamatoztatni tudunk.
Mindezek mellett életre szóló barátságokat kötöttem az osztálytársaimmal, nagyon jó kis közösség alakult ki a tanáraim mentorálásával. Több kollegám is van az óvodában, akivel együtt végeztem itt. Ajánlom ezt a képzést mindenkinek, aki szereti a nyüzsgést maga körül, és ajánlom ezt az iskolát annak, aki szívesen lenne egy jó közösség tagja.
Tóth Andrea Zsófia vagyok, 2019-ben végeztem Pedagógia és családsegítő munkatárs szakon. Kezdetben nekem a Számalk csak egy „B” terv volt. Elég régóta tudtam, hogy tanár szeretnék lenni, de nem jött össze elsőre. Sebaj – gondoltam akkor – tanulok addig valami hasonlót és majd újra megpróbálom. Aztán rájöttem, hogy ez a hely számomra nem csak egy „B” terv, egy parkoló pálya, egy kis kitérő az életben. Most már biztos vagyok benne, hogy nekem ide kellett kerülnöm. Rengeteg olyan ismerettel, tudással, gyakorlattal gazdagodtam, amik jelenleg is a tanulmányaim alapját képzik. Itt jöttem rá arra is, hogy számomra a kisebb korosztály terelgetése, nevelgetése jelenti az igazi örömet. Itt találtam meg az életcélomat! Jelenleg óvodapedagógusnak tanulok és sokat könnyít a tanulmányaimon az itt megszerzett előismeret. Öröm volt bejárni és olyanok között lenni, akik hasonló gondolkodásúak, mint Én. A Számalk nem csak elméleti tudást biztosított nekem, hanem gyakorlatit is, így ma, ha a mentor óvónőm megdicsér és pozitívan értékeli a gyakorlati munkámat, akkor tudom, hogy ezt a Számalknak köszönhetem. Ajánlom mindenkinek, aki szeretné megismerni Önmagát, szeretne másokon segíteni. Az itt megszerzett tudás nem csak a továbbtanulást segíti, de az életben is remek támpontokat ad, akár a gyermeknevelésben, önmagunkkal kapcsolatban. A mai napig, ha valaki az itt töltött időről kérdez, Én csak úgy válaszolok rá, hogy erre a képzésre minden leendő pedagógusnak szüksége lenne.
Péter Petra szavai:
2019 tavaszán végeztem a Pedagógiai- és családsegítő munkatárs képzésen. 2019 ősztől egyetemre járok, óvodapedagógusnak tanulok, mellette gyakorlati helyem nyári táboraiba veszek részt, mint “kisóvónéni”. A Számalkban töltött két tanév rengeteg mindent adott nekem. Sokat tanultam a kisgyermekek neveléséről és gondozásáról, a családsegítés látható és rejtett dolgairól, és egy teljesen más szemléletbe csöppentem bele. Nagyon szerettem oda járni! A tanárok és az oktatók segítőkészek, kedvesek és szakmailag nagyon felkészültek, tapasztaltak. Sokat tanulhattam tőlük, mind a szakmával, mind a hétköznapi élettel kapcsolatban. A pedagógus pálya egy hivatás, amit csak szívvel-lélekkel érdemes csinálni. A Számalkban erre csodálatos példát mutattak az oktatók és segítettek minden elképzelésem megvalósításában. Igyekeztek az esetleges mélyből újra felemelkedni, családi szeretettel támogatni. A gyakorlat teljesítése során is számíthattam az oktatók bátorítására, tanácsaira és az élményeimet is szívesen meghallgatták, velem nevettek és sírtak, bosszankodtak, gondolkoztak. Rengeteg előismeretet szereztem, amik megkönnyítik az egyetemi éveimet. Ajánlom mindenkinek, aki pedagógus pályán szeretne dolgozni, aki nem tudja, mégis melyik korosztály lenne neki az ideális, aki a családsegítés területein szeretne később dolgozni. Számalkosnak lenni jó́!
Pawelec Dzsenifer gondolatai:
2018-ban végeztem Pedagógiai és családsegítő szakon. Mindig tudtam, hogy mi szeretnék lenni, de féltem egyetemre menni és ez egy nagyon jó átmentet volt a középiskola és az egyetem között. Ritkán találkozni olyan tanárokkal, akik ennyire kedvesek és barátságosak, mint ebben az iskolában. Sosem gondoltam volna, hogy egy tanár ilyen is tud lenni. Nagyon hálás vagyok a tanáraimnak hiszen sok hasznos tudást és tanácsot kaptam tőlük, amikkel magabiztosabb vagyok, ki merem fejezni magamat és olyan dolgokat tanultam, amikről előtte nem is gondoltam volna, milyen fontosak lehetnek.
Azóta elkezdtem az egyetemet és rájöttem, hogy milyen sok átfedés van az ott tanultak és a most tanult tárgyak között, így már nem nulla tudással kellett elkezdenem a felsőoktatást.
Valamint, ha a mai napig segítségre lenne szükségem, számíthatók a tanárok segítségére. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az iskolát és ezt a szakot, nagyon jó és hasznos 2 évet lehet itt eltölteni.
Gaál Zsófia szavai:
2017 tavaszán végeztem pedagógiai- és családsegítő munkatárs szakon. A képzésnek köszönhetem, hogy megtaláltam a hivatásomat, itt ismerkedtem meg a pedagógia és a pszichológia csodájával, a nevelés varázslatos erejével. Az iskola minden félévben figyelt rá, hogy széleskörű ismeretekhez férjünk hozzá; sok tanárunk szakmából jött, életszagú, gyakorlati példákon keresztül ismerhettük meg a tananyagot. Bizonyítványszerzés után közel egy évet maradtam az iskolában képzési munkatárs pozícióban, közben pedig egyetemre jelentkeztem pedagógia alapképzésre.
Egyetemen derült csak ki igazán, hogy mekkora előnyből indultam szaktársaimhoz képest, illetve tanító és tanárszakos ismerőseimet is gyakran leköröztem neveléstudományi ismereteimmel. Most, az utolsó félévben, szakdolgozatírás közben újra eszembe jutnak osztálytársaim, tanáraim, a viták, az eszmecserék, a projektek és csoportmunkák, a két felejthetetlen év, ami nem csak tárgyi tudással, de egyfajta tudományos és rendszerszintű szemléletmóddal is hozzájárult szakmai fejlődésemhez.
A pedagógiai munkatárs képzés erős alapot (és nem mellesleg plusz pontot) ad az egyetemi tanulmányok megkezdéséhez, illetve egyre több köznevelési intézmény realizálja, hogy egy jó pedagógiai asszisztens rengeteg terhet vehet le a kollégák válláról.
Szigorúan azoknak ajánlom a SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnázium képzéseit, akik szeretnék végre kifejezni véleményüket, kiterjeszteni kreativitásukat, szeretik, ha partnerként, felnőtt emberként bánnak velük és nem félnek a diákközpontú iskolafilozófiától.
Kedves Érdeklődők, Leendő Diákok!
A Pedagógiai- és családsegítő munkatárs szakképesítést 2015-ben, érettségi vizsgát követő tanévben kezdtem el az iskolában. A pszichológia egyetemi alapképzésről 1 ponttal csúsztam le abban az évben, így most elsősorban azokhoz szólnék, akik felsőfokú képzésben vennének részt a szak elvégzése után.
Először is szeretném kihangsúlyozni, hogy egy célt, egy álmot nem szabad feladni amiatt, mert esetleg nem sikerült első alkalommal elérni azt. Érdemes találni egy átmeneti pontot, amiből profitálni is lehet. Számomra a képzés tökéletes ugródeszka volt, a későbbi tanulmányaimnak egy előzetes alapozást adott: így az egyetemen nem volt ismeretlen számomra Sigmund Freud vagy Erik Erikson neve, tudtam, mire kell figyelni egy gyermek által készített családrajznál, illetve megtanultam csapatban dolgozni.
Jelenleg mint végzett viselkedéselemző, pszichológus- és gyógypedagógus-jelölt, valamint egy gyermekeknek segítő alapítványnál dolgozó személyként ajánlom ezt a képzést azoknak, akik szeretnének egyetemi tanulmányaik előtt szakmát tanulni, a gyermekeket nem csak a szakirodalomból megismerni, hanem a nyári és féléves gyakorlat során testközelből is megfigyelni őket. Kiemelném azt is, hogy most nem tudnék néhány embert a barátomnak nevezni, ha 2017-ben nem veszem át a Pedagógiai- és családsegítő munkatárs bizonyítványt.
Kívánom Nektek, hogy találjátok meg utatokat, és ha kerülővel is, de érjétek el célotokat!
Egy volt számalkos diák
Bakó Emese szavai:
2017-ben végeztem a SZÁMALK-ban pedagógiai- és családsegítő munkatársként. Ezután a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen tanultam tovább, ahol idén februárban diplomáztam szociálpedagógia szakon. Jelenleg pszichológia alapszakon tanulok szintén a Pázmányon. A SZÁMALK-ban töltött két év fontos szakasz volt az életemben és jó szívvel emlékszem rá a mai napig. Nekem ez az iskola egyfajta átmenetet jelentett a gimnázium és az egyetem között mind tanulmányi, mind fejlődési, érési szempontból. Mivel nappali tagozaton tanultam, még megvolt a középiskolai jellegű „védettség” érzése, amihez ugyanakkor – felnőtt tanulók lévén – nagyobb szabadság társult.
Visszatekintve, a képzés, amit ott végeztem, előszobája volt későbbi tanulmányaimnak. Mind szociálpedagógián, mind pszichológián előfordult számos olyan tárgy, téma, amiről én már tanultam, amit már ismertem, és ez nagy előnyt jelentett és jelent most is.
Az egész iskola hangulatát nagyon szerettem, barátságos, nyugalmat és ugyanakkor frissességet, újszerűséget árasztó légkör jellemezte. Olyan hely volt, ahova jó bemenni reggelente. A tanárok felkészültek, közvetlenek voltak és teljes szívből végezték a munkájukat!
Az osztályközösségemhez is jó emlékek fűznek, jó visszagondolni a közös karácsonyokra, az együtt töltött ebédidőkre és a sok interaktív órára, közös projektre. Nem mellesleg itt ismertem meg a társamat is.:)
Azoknak ajánlom a képzést, akik egyelőre nem tudják, merre tovább a gimi után, de van érdeklődésük a pedagógia és a segítő munka iránt. Továbbá azoknak, akik ilyen irányban szeretnének továbbtanulni, de elsőre nem sikerült a felvételi, vagy csak szeretnének egy kis időt a felsőoktatás megkezdése előtt. Az itt töltött idő mindenképp hasznos lesz, akár a tanulmányok, a tapasztalatok, akár az emberi kapcsolatok szempontjából.
Czeglédy Kristóf gondolatai:
2017-ben fejeztem be tanulmányaimat a SZÁMALK-ban, pedagógiai és családsegítő munkatársként. Ezután a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen tanultam tovább, osztatlan történelem és állampolgári ismeretek és etika tanári szakon.
Az egyetemen a pedagógiai tárgyaknál nagy hasznát veszem a SZÁMALK-ban tanultaknak. Ott kaptam megerősítést arra, hogy a tanárszakot válasszam. A történelem tudománya mindig is érdekelt, de a második szakom, az etika itt került először a látóterembe. A heti egyszeri etika órákon érdekes és néha nehéz témákat vitattunk meg interaktív módon. A többi óránkra is a gyakorlatiasság és az aktív részvétel volt jellemző, és itt ismertem meg a pályájuk iránt legelkötelezettebb tanáraimat is.
Én sosem voltam az a keményen tanulós típus így nekem a SZÁMALK jó állomás volt a gimnázium és az egyetem között. Az itt eltöltött időnek köszönhetően érettebb, felnőtt fejjel indulhattam neki a felsőoktatásnak.
Az itteni tanáraim közül néhánnyal a mai napig kapcsolatban vagyok, segítségükre mindig számíthatok akár tanulmányi akár más téren. Egyik egyetemi gyakorlatom miatt később is vissza látogattam az iskolába, ahol örömmel láttak viszont.
Ami az osztálytársakat illeti, nagyszerű barátokat és egy mai napig tartó párkapcsolatot köszönhetek az iskolának. A közösség épülését pedig a tanórákon kívüli programok is segítették, például tanulmányi kirándulások, és az iskola által szervezett focimeccsek.
Azoknak ajánlom ezt a képzést, akiket érdekel a pedagógia, és egy jól felszerelt iskolában, lelkes tanári kartól szeretnének tanulni.