Ahogyan én látom az iskolámat 1. rész
Ebben a sorozatban a pedagógia szakirányon tanuló diákjaink írásait, gondolatait osztjuk meg. Célunk, hogy egy belsős szemével mutassuk be iskolánkat és leginkább azt, hogy mit kaphat az, aki a pedagógiai képzést választja nálunk.
Én a Számalk-Szalézi Szakgimnáziumba, a pedagógiai- és családsegítő munkatárs képzésre járok. Több szempontból is nagyon jó véleményem van az iskoláról. Remek tanárok tanítanak itt, akik megfelelően ismerik saját tárgyukat, és magas szintű tudással, jó tanári képességekkel rendelkeznek. A társaimmal is teljesen meg vagyok elégedve, mindenki szimpatikus és jól tudunk együttműködni. Az iskola designja és modernsége is tetszik.
Nagyon tetszik a tanáraim hozzáállása tanításhoz.
Tetszik, hogy itt mindent a saját felelősségemre tanulok, és nem azért, hogy megfeleljek bizonyos elvárásoknak.
A pedagógusaink nagyon közvetlenek, bármivel fordulhatunk hozzájuk, segítőkészek, és alkalmazkodóak. Amennyire tudják, személyre szabott módszerekkel kérik számon a tananyagot, és rugalmasan kezelik a határidőket is. Próbálják izgalmasabban, interaktívabban tartani az órákat, hogy ne legyenek unalmasak, sokszor gyakorlatiasak is, így még könnyebben tudjuk befogadni az anyagot. A kommunikáció nagyon gördülékenyen működik a tanárainkkal, ha konfliktus helyzetbe kerülünk, azt hamar és könnyedén megbeszéljük, így ez nem okoz problémát. Lehetőséget adnak a tanáraink arra, hogy kritikát közvetítsünk, vagy visszajelezzünk a tempóról, a tanítási módszerről, arról, hogy miből legyen több, vagy éppen kevesebb az órákon, illetve hogyan lenne számunkra könnyebb és hatásosabb egy-egy módszer.
Tanáraink gyakran adnak nekünk otthonra beadandókat, amiket egy oldalra kell feltöltenünk, az úgynevezett etananyagra. Ide töltik fel a tananyagokat is, és ezen keresztül is szoktunk feladatokat kapni. Itt írtuk angolból a szintfelmérőt is, hogy megtudjuk, hogya gyengébb vagy az erősebb angol csoportba tartozunk e.
A kommunikáció a diáktársainkkal is hasonlóképp zajlik. Nagyon jó kis csapatot alkotunk az osztályunkkal, mindenki képes együttműködni. Gyakran kapunk páros, vagy akár csoportos feladatokat is, ezeket remekül tudjuk elvégezni, és ez csapatépítésként is nagyon jól funkcionál. Könnyedén segítjük egymást a tanulásban, akinek szüksége van rá, annak elmagyarázzuk, segítünk megérteni az anyagot, átbeszéljük együtt órán kívül. Egész hamar összekovácsolódtunk, és elfogadtuk egymást a hiányosságainkkal és bizonyos nehézségeinkkel együtt is.
Próbálunk befogadóak lenni, és kevésbé éreztetni azt, hogy bárki is kirekesztett lenne. Erre nagyon jó példa egy hallássérült osztálytársunk. Már teljesen természetesnek vesszük a vele való kommunikáció módját, figyelünk az artikulációra, tanítja nekünk a jelnyelvet és nagyon sokat mókázunk együtt, igazi kis humorzsák, remek humorérzékkel van megáldva. Könnyedén alkalmazkodtunk a szituációhoz, és már egyáltalán nem okoz nehézséget vele dolgoznunk az órán, sőt nagyon sok újdonsággal szolgál, és csodás gondolatai vannak, szuper megközelítése az anyagot illetően, amit már egyre szabadabban meg is fogalmaz.
Az iskola nagyon modern jó a felszereltsége, és jól megközelíthető a tanárok és diákok számára.
Az ajtók kívülről kártyával nyithatóak, viszont ez csak a tanárok számára elérhető, ugyanis sok bonyodalom adódott korábban abból, hogy a diákok is azt használták, például elhagyták. Az iskolában található lift is. Ezt is a tanárok használhatják, illetve az, akinek van rá jogosultsága, és csipogója, ugyanis a lift csak azzal alkalmazható. Minden teremben található projektor és laptop, illetve hangszóró. A diákoknak lehetőségük van laptopot kölcsönözniük, ha szükségük van rá. A mosdók tisztán vannak tartva, mindig van wc papír és kézszárítók is vannak elhelyezve. Az iskola rendelkezik büfével és egy étteremmel is, ami nagyon hasznos mind a diákok, mind pedig a pedagógusok számára, ha sok órájuk van.
Összességében véve, nagyon szeretem ezt az iskolát, az osztálytársaimat, és tanáraimat is. Nem csak szimplán tanulónak, hanem egy közösség részének is érzem magam.
Ha téged is érdekel a pedagógia és később pedagógiai asszisztens lennél: link