Közlemény a március 16-tól érvénybe lépő online oktatás kapcsán
Kedves Diákok!
A pénteken bejelentett tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetése az ország valamennyi oktatási intézményére, így iskolánkra is vonatkozik. Az alábbi tájékoztató a rendkívüli munkarendre vonatkozó szabályokat foglalja össze, amelyek betartásához szíves együttműködésüket / együttműködéseteket kérem szépen.
Oktatásszervezés
Az egészségügyi óvintézkedések részeként iskolánk a rendelkezés visszavonásáig tanulókat személyesen nem tud fogadni, a tanulmányi kötelezettség teljesítése digitális formában valósul meg.
A digitális munkarendben az óraszám nem csökken, a tantermen kívüli tanórák időbeosztása pedig azonos a tantermi órákéval, vagyis a KRÉTA rendszerben rögzített órarend továbbra is az irányadó.
Az órarendben történő eseti változásra (pl. óra áthelyezése, helyettesítés) az eddig érvényes szabályok vonatkoznak, vagyis minden ilyen típusú változásról a KRÉTA-ban és az eddig használt kommunikációs csatornán keresztül történik tájékoztatás.
Tanári jelenlét
A személyes tanári jelenlétet online jelenlét váltja fel. A tananyagrészek és feladatok megküldése mellett a digitális oktatás az adott platformon történő aktív, bejelentkezett üzemmódot jelent, minden olyan szakmai támogatást biztosítva ezzel, amelyet a technikai eszközök lehetővé tesznek.
Tanóra lekönyvelése
Az online tanóra lekönyvelése továbbra is a KRÉTA-ban történik a tanárok által.
A hiányzást a tanárok a digitális munkarendben is vezetik. Az új munkarendben az a tanuló minősül hiányzónak, akinél az online aktivitás teljes hiánya áll fenn, vagyis nem jelentkezik be a tanórán és az órán kiadott feladatokat nem teljesíti.
A szabály alól kivételt képez az a tanuló, akinek a technikai eszközök és feltételek nem állnak a rendelkezésére.
Online kapcsolat platformjai és technikai feltételek
A digitális munkarend hatékony megvalósításának feltétele, hogy rendelkezésre álljanak az ehhez szükséges technikai eszközök, valamint a folyamatos szélessávú internet kapcsolat. Ennek felmérésére online kérdőívet küldtünk ki. Kérem, hogy aki még nem tette meg, a technikai feltételekre vonatkozó kérdőívet töltse ki.
A kérdőív feldolgozását követően tájékoztatunk Benneteket, illetve döntünk az esetlegesen hiányzó eszközök és feltételek biztosításának módjáról.
A digitális oktatás kezdete
A digitális oktatás 2020. március 16-án, hétfőn veszi kezdetét és visszavonásig tart.
A digitális oktatáshoz iskolai szinten egységes platformot használunk majd, amelynek kialakítását Hegedüs Helén igazgatóhelyettes koordinálja. A platform előreláthatóan keddtől működik majd, amennyiben a rendszer üzemkésszé válik, erről egy rövid üzenetet küldünk részetekre.
A platform üzembiztos működéséig a tanárok ideiglenes jelleggel tetszőleges módon pl. Facebook, Skype stb.) veszik fel a kapcsolatot az osztályokkal.
A rendkívüli egészségügyi helyzet valamennyiünknek kihívást jelent, ezért a tanúsított együttműködéseteket és a rugalmasságot előre is nagyon köszönöm.
Végezetül továbbra is kérem az egészségügyi szabályok fokozott betartását és azt, hogy vigyázzanak / vigyázzatok magatokra és környezetetekre.
Üdvözlettel:
Halász József
igazgató