Nem nappali munkarendű képzés (korábban: Esti képzés)
Nem nappali munkarendű képzés (korábban: Esti képzés)
Szakma azonosító száma: 5 0411 09 02
(Korábban ezen a néven találtad meg: OKJ 54 346 03 Irodai titkár)
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző feladatait jellemzően a kkv. szektorban látja el, de a nagyvállalatoknál is megállja a helyét. Tud mindent, ami egy vállalkozás sikeres működtetéséhez és gazdasági támogatásához szükséges. Éppen ezért önmaga is képes egy vállalkozás irányítására.
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző feladatai közé tartozik például
A képzés elvégzése után sikerrel lehet továbbtanulni gazdasági szakokon, gazdálkodás-menedzsment szakirányon a felsőoktatásban.
Munkakörnyezet: irodai munka (általában tekintettel a precíz munkavégzésre nem nagy létszámú irodákban)
– vezető, gazdasági vezető munkáját segítő feladatok
o számlakezelés (kiállítás, beérkező számlák egyeztetése, ellenjegyeztetése), pénztárkezelés és egyéb szigorú számadású nyomtatványok (pl. nyugta, kiküldetési rendelvény) nyilvántartása és kezelésének ismerete
o humán erőforrási ismerek – bejelentési kötelezettség, kijelentési kötelezettség, ezekhez szükséges nyomtatványok előállítás és beküldése (ügyfélkapun keresztül) az adóhivatal részére; nagyobb vállalatok esetében cafeteria rendszer kezelése
o KSH statisztikák megismerése és határidők, nyomtatványok ismerete
o a vállalat bérpolitikájának ismeretében bértábla nyilvántartás kezelése, javaslattétel vezetők számára
o munkaszerződések kezelése és szükség esetében módosítása, munkatársak dokumentumainak nyilvántartása és naprakész vezetése együttműködve más részleggel (pl. IT által kiadott eszközről van tudomása és tudja, hogy értesíteni kell a kollega kilépésének dátuma előtt vagy előleg van a kollega nevén és annak elszámolása megtörténjen stb.)
o jelenléti ívek összegyűjtése, kezelése, szabadságnyilvántartás vezetése
o kapcsolattartás külső, belső partnerekkel – hivatalos levelezési formában elektronikusan és írott formában egyaránt – megismerésre kerül a speciális levelezési mint például, hogy milyen szabályai vannak egy árajánlat kérés vagy épp küldésnek, panaszkezelésnek, egy fizetési felszólításnak vagy
o új vagy lemondott biztosítások-, kárigények-, biztosítási feltételek- és kifizetések feldolgozása
o vállalat minőségügyi folyamatainak támogatása
– nagy fokú precizitást és pontos munkavégzést igényel
– problémamegoldó képesség erősödése
– irodai és szakmai (ügyfélkapu, adóhivatali – ÁNYK, pénztársi, leltározási, CMR stb.) programok magabiztos kezelése
– projektekben való részvétel
Mindazoknak, akiket vonz a gazdaság és a pénzügy világa, akik egy start up-nál vagy egy jól teljesítő, más ismertebb vállalkozásnál szeretnének elhelyezkedni és tapasztalatot szerezni. Akik szeretnek irodai munkakörnyezetben dolgozni, részt venni üzleti tárgyalásokon, a gazdasági tervezésben és emellett jó kommunikációs képességekkel is rendelkeznek. Akik saját vállalkozásukban érvényesülnének és megfelelő szakmai hátteret szeretnének hozzá egy gazdasági képzésben.
Mindenki számára fontos, ha egy vállalkozás beindításán gondolkodik, hisz eleinte önmaga ügyintézője lesz és ezen a szakon megtanulja hogyan teheti meg és milyen jogszabályokra kell még figyelnie a választott szolgáltatás indítása mellett!
A képzés során nem csak egy kisvállalat mindennapjainak koordinálását ismerjük meg, de segítségünkre lesz napi – családi ügyeink intézésében, hisz könnyen tudunk családi költségvetést készíteni!
Egy gyakorlatorientált képzés, mely során bármely vállalkozási formában ügyintéző munkatársként sikeresen elhelyezkedhetsz!
Neked, aki e sorokat olvassa és a jövőjét tervezi!
Vállalkozási ügyviteli ügyintéző szakképesítéssel nem csak kis és középvállalkozásoknál helyezkedhetsz el, hanem multinacionális cégeknél is szívesen látnak, de akár online, virtuális munkakörnyezetben is dolgozhatsz.
Emellett létrehozhatsz saját vállalkozást vagy segítheted mások ezirányú terveit is.
Szakfelelős: Dávid Andrea
A nem nappali (korábban: esti) munkarendről
A nemrégiben módosult szakképzési rendelkezések alapján a 2021/2022. tanévben az esti munkarend szerinti képzésekre vonatkozó szabályok megváltoztak, ezért a szükséges tudnivalókat az alábbiakban foglaljuk röviden össze:
A munkarend elnevezése: A szakképzési törvény kivezette az esti munkarend szóhasználatot, ehelyett a továbbiakban (a nappali munkarendtől történő megkülönböztetés céljából) nem nappali megjelölést használjuk.
A nem nappali jogviszony tartalma: A korábbi iskolai rendszerű oktatás helyett ezentúl felnőttképzési jogviszonyban történik a képzés, de a korábbiakhoz képest lényeges különbség, hogy a felnőttképzési jogviszony feltételei is megváltoztak. A változás legfontosabb eleme, hogy a nem nappali felnőttképzés a hirdetett képzések tekintetében államilag támogathatóvá vált, ami maga után vonja képzési díj csökkenését.
Végzettség: A nem nappali munkarend szerinti felnőttképzés keretében megszerzett szakmai végzettség ugyanolyan értékű, mint az iskolai rendszerű bizonyítvány.
Létszámkeret:
A képzés időtartama:
A képzés bemeneti követelménye:
Térítési díj (ami magában foglalja a tankönyvek kiváltása céljából az elektronikus tananyagokat és segédanyagokat, a virtuális tanulási tereket, elektronikus kurzusokat):
Az állami támogatás mértékének függvényében a képzési díj a képzésben résztvevőre eső része: 45 000 Ft/ félév.
Beiratkozási díj 10 000 Ft, mely része az I. félév képzési díjának és csak abban az esetben jár vissza, ha a képzés nem indul.
Mikor lesznek a tanórák?
Hétköznap egy munkanapon és szombaton.
Szerda: 17.00 – 20.30 közötti idősávban
Szombat: 8.00 – 17.00 közötti idősávban
Kattints a gombra, jelentkezz online!
Modern felszerelésű, stílusos iskola. Korszerű felszerelések és fiatalos, lendületes tanárok. Naprakész tudást kapsz, melyet a gyakorlatod alatt majd ki is próbálhatsz. Nagyszerű csapatok kovácsolódnak itt össze a két év alatt, melyet a DÖK-ös tagok igyekeznek bulikkal is elősegíteni. Az csak kis plusz, hogy van csocsó és ping-pong is.
Az egyik ismerősöm tartott előadást a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumról még a gimnáziumban. Nekem már akkor megtetszett, utána is néztem, hogy milyen szakokra lehet majd jelentkezni érettségi után. Mindig is az ügyvitel, a pénzügy állt hozzám közel, szerettem volna kis cégeknél, vállalkozóknál elhelyezkedni, mint ügyviteli asszisztens. Így találtam meg az irodai titkár szakot, ami szerintem egy jó választás volt a célom felé. Még az első évem előtt, nyáron utánanéztem, hogy milyen tantárgyaim is lesznek. Meglepő volt számomra, hogy gyorsírást is lehet tanulni, ami nekem már elsőre is nagyon megtetszett, tudtam, hogy én ezt meg szeretném jól tanulni és elsajátítani, ami szerintem mára sikerült is. Sok hasznos tantárgyam van, amiből lehet fejlődni. A SZÁMALK-Szaléziban jó a diákélet, jó környezetben tanulhatunk, felszerelt tantermekkel rendelkezik, illetve kedvesek és megértőek a tanárok. Nem bántam meg, hogy ide jelentkeztem és alig várom, hogy a kezembe foghassam a bizonyítványt, mint az első szakmámat. Szeptembertől ezzel a képesítéssel fogok továbbtanulni, gazdálkodási és menedzsment szakon.
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumban elvégzett képzés után pár évvel, örömmel tekintek vissza. A képzés során nem csak szakmai, hanem élettapasztalattal is gazdagodtam. Társaimmal megtanultuk a szakmánk minden fortélyát, de a legfontosabb, hogy kellő tudással és önbizalommal vághattunk a nagybetűs ÉLETBE. Köszönjük Számalk!
Sok mindent láttam, hallottam, tapasztaltam az iskolában eltöltött két évem alatt. Elsősorban a tanárokat emelném ki, akik nélkül nem ereztem volna ilyen jól magam ebben az iskolában. Mindig szuper volt a hangulat, sosem unatkoztam. Na jó, persze voltak fárasztó napok de ha egy jó suliban tanul az ember akkor ez annyira nem nyom annyit a latban. Nagyon jó volt az osztály, a közösség. Plusz emellett olyan szakmát kaptam amivel viszonylag könnyen el tudtam helyezkedni a végzettségemmel, és ahol érvényesíteni is tudom az itt tanultakat. Valamint még nagyon értékeltem ebben az iskolában, az az ,hogy nem egy romos belső udvaros belvárosi lakás van átalakítva iskolának, hanem egy önálló, tiszta és kulturált épület.
Mindig is vonzott a vállalkozások világa, otthonosan mozogsz az irodai környezetben é
Egy jól menő vállalkozást valahogy így képzelünk el:Modern irodai környezet, az ü
Örömmel és büszkén jelentjük be, hogy iskolánk bemutatkozási lehetőséget kapott
2019. december 9-én a másodéves irodai titkár tanulóinknak karriertervezési tréning
Eseménydúsan telt a december első hete, hiszen iskolánkban is kezdetét vette a karác