Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Flag of the United Kingdom




Vállalkozási ügyviteli ügyintéző

Nappali képzés

Szakma azonosító száma: 5 0411 09 02

(Korábban ezen a néven találtad meg: OKJ 54 346 03 Irodai titkár)

Új, tanulói ösztöndíj rendszer (Technikum és első szakma esetén):

13. évfolyamon: havi 8.000 Ft, sikeres ágazati vizsgát követően jelenleg 16.000 Ft (összeg 2022/2023. tanév szerinti)

14. évfolyam: teljesítményalapú, az érdemjegyektől függően 16.000 és 59.000 Ft közötti összeg. Továbbá egyszeri pályakezdési támogatás sikeres szakmai vizsga esetén. (A szakmai vizsga eredményétől függően 130.000 és 302.000 forint között lehet majd.)

(Az ösztöndíjak a jogszabályi, törvényi szabályozás szerint változhatnak.)

Mit csinál egy Vállalkozási ügyviteli ügyintéző?

A vállalkozási ügyviteli ügyintéző feladatait jellemzően a kkv. szektorban látja el, de a nagyvállalatoknál is megállja a helyétTud mindent, ami egy vállalkozás sikeres működtetéséhez és gazdasági támogatásához szükséges. Éppen ezért önmaga is képes egy vállalkozás irányítására.  

A vállalkozási ügyviteli ügyintéző feladatai közé tartozik például  

  • Szakmai útmutatás alapján közreműködik a vállalkozás pénzügyi feladatainak teljesítésében.  
  • Vezetői iránymutatásnak megfelelően részt vesz a vállalkozás szabályzatainak elkészítésében, figyelemmel kíséri azok változásait.  
  • Ellátja a vállalkozás ügyviteli feladatait.  
  • Nyilvántartásokat vezet a megrendelésekről, szerződésekről, bejövő számlákról.  
  • Ellátja a könyveléshez, ellenőrzéshez kapcsolódó vállalkozáson belüli teendőket.  
  • Elkészíti a vállalkozás bevallásait, azokat szakmai ellenőrzés után elektronikus úton beküldi és részt vesz a hatósági ellenőrzések lebonyolításában. 
  • Ellátja az értékesítéssel kapcsolatos rábízott feladatokat.  
  • Tisztában van az aktuális jogi és a gazdasági alapismeretekkel.  
  • Előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartásokat, azokat kezeli és rendszerezi. 
  • Kezeli a munkaszerződéseket és szükség esetén módosításokat hajt végre bennük. 
  • Nyilvántartja a munkatársak személyi dokumentumait és naprakészen vezeti azokat. 
  • Kezeli az egyes projektekhez kapcsolódó elektronikus nyilvántartásokat, iratanyagokat.  
  • Ismeri az irodai programcsomagokat és mindenkinél gyorsabban tud gépelni. 
  • Magas fokú precizitásával és problémamegoldó képességével támogatja a vállalat folyamatait. 
  • Az új és meglévő ügyfelekkel és munkatársaival kapcsolatot tart írásban, szóban és személyesen egyaránt.  
  • Kommunikációs képességeinek és széleskörű protokoll ismeretének köszönhetően hatékonyan szervez tárgyalásokat, rendezvényeket.  
  • Ismeri az üzleti kommunikációt és a tárgyalástechnikákat, és használja is azokat munkája során. 
  • Támogatja a cég mindennapi munkáját a levelezések lebonyolításában, adatok rögzítésében, szükséges dokumentációk elkészítésében.  

A képzés elvégzése után sikerrel lehet továbbtanulni gazdasági szakokon, gazdálkodás-menedzsment szakirányon a felsőoktatásban.  

Munkakörnyezet: irodai munka (általában tekintettel a precíz munkavégzésre nem nagy létszámú irodákban)

–          vezető, gazdasági vezető munkáját segítő feladatok

o   számlakezelés (kiállítás, beérkező számlák egyeztetése, ellenjegyeztetése), pénztárkezelés és egyéb szigorú számadású nyomtatványok (pl. nyugta, kiküldetési rendelvény) nyilvántartása és kezelésének ismerete

o   humán erőforrási ismerek – bejelentési kötelezettség, kijelentési kötelezettség, ezekhez szükséges nyomtatványok előállítás és beküldése (ügyfélkapun keresztül) az adóhivatal részére; nagyobb vállalatok esetében cafeteria rendszer kezelése

o   KSH statisztikák megismerése és határidők, nyomtatványok ismerete

o   a vállalat bérpolitikájának ismeretében bértábla nyilvántartás kezelése, javaslattétel vezetők számára

o   munkaszerződések kezelése és szükség esetében módosítása, munkatársak dokumentumainak nyilvántartása és naprakész vezetése együttműködve más részleggel (pl. IT által kiadott eszközről van tudomása és tudja, hogy értesíteni kell a kollega kilépésének dátuma előtt vagy előleg van a kollega nevén és annak elszámolása megtörténjen stb.)

o   jelenléti ívek összegyűjtése, kezelése, szabadságnyilvántartás vezetése

o   kapcsolattartás külső, belső partnerekkel – hivatalos levelezési formában elektronikusan és írott formában egyaránt – megismerésre kerül a speciális levelezési mint például, hogy milyen szabályai vannak egy árajánlat kérés vagy épp küldésnek, panaszkezelésnek, egy fizetési felszólításnak vagy

o   új vagy lemondott biztosítások-, kárigények-, biztosítási feltételek- és kifizetések feldolgozása

o   vállalat minőségügyi folyamatainak támogatása

–          nagy fokú precizitást és pontos munkavégzést igényel

–          problémamegoldó képesség erősödése

–          irodai és szakmai (ügyfélkapu, adóhivatali – ÁNYK, pénztársi, leltározási, CMR stb.) programok magabiztos kezelése

–          projektekben való részvétel

Kinek ajánljuk az ügyviteli ügyintéző képzést?

Mindazoknak, akiket vonz a gazdaság és a pénzügy világa, akik egy start up-nál vagy egy jól teljesítő, más ismertebb vállalkozásnál szeretnének elhelyezkedni és tapasztalatot szerezni.  Akik szeretnek irodai munkakörnyezetben dolgozni, részt venni üzleti tárgyalásokon, a gazdasági tervezésben és emellett jó kommunikációs képességekkel is rendelkeznekAkik saját vállalkozásukban érvényesülnének és megfelelő szakmai hátteret szeretnének hozzá egy gazdasági képzésben.  

Mindenki számára fontos, ha egy vállalkozás beindításán gondolkodik, hisz eleinte önmaga ügyintézője lesz és ezen a szakon megtanulja hogyan teheti meg és milyen jogszabályokra kell még figyelnie a választott szolgáltatás indítása mellett!

A képzés során nem csak egy kisvállalat mindennapjainak koordinálását ismerjük meg, de segítségünkre lesz napi – családi ügyeink intézésében, hisz könnyen tudunk családi költségvetést készíteni!

Egy gyakorlatorientált képzés, mely során bármely vállalkozási formában ügyintéző munkatársként sikeresen elhelyezkedhetsz!

Neked, aki e sorokat olvassa és a jövőjét tervezi!  

Milyen munkakörben tudsz elhelyezkedni a képzés befejezését követően?

Milyen tudást (ismeretet és gyakorlatot) szerezhetsz a képzés során?

Kik az oktatók a vállalkozási ügyviteli ügyintéző képzés során?

Fontos tudnivalók

Amit iskolánk biztosít

Szeretnél Te is részt venni képzésünkön?

Kattints a gombra, jelentkezz online!

Diákélet a szakon

Nézd meg, milyen környezetben tanulhatnak diákjaink, hogy zajlanak a hétköznapok nálunk!