Játékos programozás
Iskolánk Pedagógiai és családsegítő munkatárs szakos tanulói nemrég a Code Week keretén belül közelebb kerülhettek a programozás világához. Hogy milyen tapasztalatokkal gazdagodtak, arról számoljanak be az alábbi sorok, avagy következzen tanulóink beszámolója!
Jelenlegi tanulmányaink folyamán lehetőségünk adódott egy, a fiatalokhoz rendkívül közel álló, virtuális világ megismerésére. 2019. október 15-én egy tanóránk keretében játék programozáson vehettünk részt. Rózsás Adrienn tanárnő szervezésének köszönhetően egy pár órás játékkészítő program elsajátítása volt a cél. Iskolánk – informatikában jártas – tanára bemutatót tartott nekünk a Scratch nevű program használatáról. Örömünkre szolgált, hogy olyan játékok tervezését tanultuk meg, amelyek pedagógiai pályafutásunk során előnyt élveznek a gyermek tanulási motivációjában, mint például a matematikai műveletek gyakorlása játékos formában, akár személyre szabott karakterek, hátterek megválasztásával.
Az előadó szintén bemutatót tartott nekünk a különleges zenélés lehetőségeiről. A fentebb említett programban a hölgy készített egy xilofont, amelynek billentyűivé mi magunk válhattunk egy különleges elektromos technikának köszönhetően. A játék lényege az volt, hogy különböző vezetékeken keresztül, mi magunk továbbítottuk az elektromos áramot és ennek folyamán mi magunk válhattunk a hangszert megszólaltató virtuális billentyűkké. Gyermekek számára ez egy lenyűgöző „varázslat”, amely növelheti érdeklődésüket a modern technika vagy akár a zene iránt.
Az előadás további részében kipróbálhattunk egy mozgásvezérelt készüléket. A Kinectnek (mozgásérzékelő eszköznek) köszönhetően számos játékban vehettünk részt abban a formában, hogy mi magunk mozogtunk a virtuális világban. Véleményem szerint ez a legmotiválóbb lehetőség (a három közül) a gyermekek megmozgatására, tekintettel arra, hogy a mai fiatalság szeret a digitális világban elmerülni, a mozgást háttérbe szorítva. Ez a probléma kikerülhető egy ilyen eszközzel.
Az előadó nagy figyelemmel, segítőkészséggel állt rendelkezésünkre tanulási folyamatunkban. Alapos magyarázatának köszönhetően nagy motiváltságot érzünk magunkban, hogy ezt a szoftvert felhasználjuk a gyermekekkel való foglalkozásban.
Következzen pár gondolat az osztálytársainktól:
„Remek dolgokat tanultunk, amivel akár a gyerekeket is szórakoztathatjuk, játszhatunk velük.”
„Sose gondoltam volna, hogy így is lehet programozni és ezt ilyen jól fel lehet használni a pedagógiában.”
Pár pillanatkép a kurzusról:
Készítette:
Pedagógiai és Családsegítő Munkatárs diákjai, 1. Évfolyam