Nappali képzés
Nappali képzés
Szakma azonosító száma: 5 0213 16 08
(Korábban ezen a néven találtad meg: OKJ 54 810 01 Fotográfus és fotótermék-kereskedő)
Új, tanulói ösztöndíj rendszer (Technikum és első szakma esetén):
13. évfolyamon: havi 8.000 Ft, sikeres ágazati vizsgát követően jelenleg 16.000 Ft (összeg 2022/2023. tanév szerinti)
14. évfolyam: teljesítményalapú, az érdemjegyektől függően 16.000 és 59.000 Ft közötti összeg. Továbbá egyszeri pályakezdési támogatás sikeres szakmai vizsga esetén. (A szakmai vizsga eredményétől függően 130.000 és 302.000 forint között lehet majd.)
A fotográfus képzést olyan fiataloknak és felnőtteknek ajánljuk, akik szeretnének részt vállalni a mindennapi életükben történő események, a jelenlévő tárgyak és személyek, a körülöttük lévő világ megörökítésében vagy különösen érdeklődnek a technikai haladás, benne a digitális fotográfia és képalkotás felgyorsult fejlődése iránt vagy olyanoknak, akik a fotográfiát, mint médiát szeretnék művészeti célra, önkifejező eszközként használni.
A képzést azok számára is ajánljuk, akik már dolgoznak fotográfusként, de még nem rendelkeznek a munkakörükhöz szükséges bizonyítvánnyal vagy saját vállalkozást szeretnének indítani.
Korunk a képek olvasása és megértése nélkül értelmezhetetlen.
A fotográfia oktatásában mára kulcs fontosságúvá vált a vizuális nyelv tanítása. Ha megértjük az egyes vizuális rendszerek felépítményét, működési elvét, akkor nem csak olvasni, de érteni is fogjuk a képeket, és ha értjük, akkor tudatosan leszünk képesek létrehozni azokat.
Ha ezt lefordítjuk az élő beszélt nyelvre, akkor nem elég megtanulni az ábécét, nem elég leírni a szavakat, nem elég összeolvasni a szavakat, azok összességét kell tudni értelmezni, és létre kell tudni hozni olyan írott, vagy mondott szövegeket melyek gondolatokat, érzéseket, üzeneteket közvetítenek.
A képeket is úgy kell tudni kezelnünk, mint a beszélt nyelv szavait. Önmagukban a képek éppen úgy értelmezhetetlenek, illetve ezerféleképpen értelmezhetőek, mint a szövegkörnyezetből kiemelt szavak. A kontextus az, ami meghatározza őket. Nem elég csak befogadónak lenni, mert képtelenek leszünk eligazodni a világban.
Grafikai stúdiókban, reklámügynökségeknél, könyv- és lapkiadó vállalatoknál, hazai és nemzetközi nagyvállalatoknál, nyomdáknál, kereskedelmi és szolgáltató cégeknél, állami és egyházi hivataloknál, múzeumoknál, művészeti galériákban, elektronikus médiában, mint:
Lakossági szolgáltatásban, mint:
Szakfelelős: Váradi Viktor
Gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen felszereléssel érdemes elkezdeni a fotográfus képzést. Napjainkban két meghatározó irány van jelen a digitális fényképezőgépek piacán. A cserélhető objektíves tükörreflexes fényképezőgépek (DSLR) és a tükör nélküli cserélhető objektíves fényképezőgépek (MILC). Mindkét kategória jó választás lehet, mivel ezeknél a géptípusoknál már teljes mértékben a felhasználó tudja az összes felvételi beállítást elvégezni, kontrollálni, ami elengedhetetlen, ha szakmaként és nem hobbiként szeretnénk művelni a fotográfiát.
Szintén érvként szól e két típus mellett az is, hogy a későbbi fejlesztések során elegendő vagy csak a gépvázat lecserélnünk, és az objektívek ugyanúgy használhatóak egy újabb és fejlettebb vázon is, vagy fordítva a meglévő gépvázhoz bármikor vehetünk jobb minőségű, speciálisabb, a céljainknak megfelelő objektíveket.
Mint miden digitális eszköz estében, itt is megállapítható, hogy ár tekintetében a határ a csillagos ég, de a képzést és akár a munkát is már egy belépő szintű DSLR vagy MILC kamerával is le lehet kezdeni. Mindig a lehetőségeinkhez mérten érdemes választani. Kijelenthető azonban, hogy érdemes olyan gyártó termékeit választani, akiknek a fényképezőgépgyártás a fő profilja, régóta ott vannak a piacon, és már az analóg fotográfia világában is jelen voltak gyártóként.
Objektívek tekintetében az iskolai feladatok elvégzéséhez elegendő egy átlagos gyújtótávolság tartomány lefedő optika használata. APS-C szenzorméretű gépek esetében ez kb 18-55 mm gyújtótávolságot jelent, Full-Frame szenzorméret esetében pedig 24-70 mm-es gyújtótávolságot. Ha rossz fényviszonyok között is kell felvételeket készítenünk, érdemes egy viszonylag kedvező áron hozzáférhető fix gyújtótávolságú nagy fényerejű normál objketívet is beszerezni. Ez APS-C szenzoméretnél 30, 35 mm, Full-Frame szenzor esetében 50 mm. A fényerő pedig jellemzően f1.4, f1.8. f2.0 értékű.
Összességében megállapítható, hogy ebben a szakmában szükséges a felszerelésünk folyamatos fejlesztése, bővítése, annak függvényében, hogy a fotográfia mely területén szeretnénk a későbbiekben dolgozni, de fontos azt is megjegyezni, hogy a képet és a látványt mégiscsak a gépet kezelő alkotó ember hozza létre, melynek a fényképezőgép csak egy eszköze.
Létszámkeret
A képzés időtartama:
A képzés bemeneti követelménye:
Térítési díj
Beiratkozási díj 10.000 Ft, mely része az I. félév szolgáltatási díjának és csak abban az esetben jár vissza, ha a képzés nem indul
Díjkedvezmények:
Kattints a gombra, jelentkezz online!
Mielőtt a SZÁMALK-ba jöttem volna tanulni egyetlenegyszer tartottam a kezemben tükörreflexes fényképezőgépet és csak annyit tudtam, melyik gombot kell lenyomni a kép készítéséhez. Ennek következtében nagyon nehéznek bizonyult az alapok megértése Kezdetben rengetegszer kellett hallgatnom osztályfőnökömtől ,,Andi, hol a fókusz?! Bemozdult, életlen! Miért?!”. Voltak időszakok, mikor már elegem lett, hogy hiába próbálkozok, nem megy. Aztán egyszer csak írtam ennek a tanáromnak egy 5-ös dolgozatot, melyre azt mondta ,,Andikám! Ha a rekeszt is így megtanulod, jóban leszünk.”. Őszintén szólva, ez a mondat akkora löketet adott, hogy meg is lett az eredménye. Sikerült megértenem a rekeszt. Következő nehézséget az utómunkázás jelentette. Sokszor tovább bent maradtam az iskolában, hiszen ott voltak olyan számítógépek, amiken használni tudtam a Photoshop-ot . Egy idő után ez is egyre jobban ment. Voltak olyan képek, melyek kiértékelésekor nemcsak osztálytársaim, de tanárom is kifejezetten megdicsért. Tavasszal már önkéntesként a DOWN alapítványnál fotóztam és a nyári szakmai gyakorlatomat is sikerült egy profi fotós, Bánhalmi Norbertnél mellett elvégezni, aki sok hasznos gyakorlati tanáccsal látott el. Gyakorlatom végén már a kiállításom szervezésén dolgoztam. Büszke vagyok magamra, hiszen ahhoz képest, hogy a nulláról indultam, rövid idő alatt nagyon felhoztam magam. Gyakorlatom végén már a kiállításom szervezésén dolgoztam, ami óriási lépés egy olyan tanulónak, aki a nulláról indult.
Nemzetközi sikernek örülhetünk. Idén végzett fotográfus diákunk Farkas Sára ̵
Kőrösi Tamás végzős fotográfusunk az idei évben is sikeresen pályázott a DUE méd
A SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnázium diákjainak és tanárainak kiállítása
A Fenntarthatósági témahét keretében Divat-, jelmez- és díszlettervező képzésben
A változatos programok között a divattervező dákok az öltözködéshez kapcsolódó
2021. június 9-e lesz az a dátum, amikor iskolánkban újra lehetőség nyílik a szemé
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, oké, de hogyan tovább? Elvégzel egy két
Egy roppant színes és változatos repertoár következik vizsgamunka kategóriában! Fog
Nemrég az elsős grafikusok által készült munkákból született válogatást publiká
Múlt hét csütörtökön sikeresen lezajlott a Halluci-Náció Illúzió vagy valóság?
Közeledik az október 10-e és ezzel együtt a Halluci-Náció megnyitója is az idei De
Múlt héten pénteken az első és másodéves fotográfusokkal két kiállítást is meg
Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy idén iskolánk is részt vesz októberben a Design
Egy ismert nemzetközi építészeti portál, az ArchDaily is felfigyelt idén végzett fo
A színházi fotózás tanórán kívüli, nem kötelező foglalkozás. Már régebben ter
Az alábbi bejegyzésben egy elsőéves diákunk beszámolója olvasható arról, hogy mil
A műhely munkáját vezető tanár: Faltis Alexandra A műhely munkájában résztvevő t