HIÁNYOZNAK A NŐK AZ INFORMATIKAI ÁGAZATBÓL
Február 11-én a „Be@CyberPro” projektről
Egy 2017-es információbiztonsági munkaerő-tanulmány (Centre for Cyber Safety and Education, 2017) felmérést végzett 4 001 brit, USA-beli, francia, német, olasz, spanyol, izraeli és holland fiatal között. A tanulmány egyik eredménye szerint 1,8 millió információbiztonsági dolgozó hiánya várható 2022-re. Az okok: a képzett személyzet hiánya miatt nincs hiteles információ a szakmai információbiztonsági profilokról, másrészt a globális munkaerő közel 90% -a férfi.
A fent említett tanulmány eredményei szerint annak, hogy a NŐK hiányoznak az információbiztonsági pályán, az egyik oka az, hogy nincsenek női kiberbiztonsági szerepmodellek, amelyeket a lányok követhetnek.
A tanulmány egyik szerzője szerint az iskolák és a családok kulcsfontosságúak, mivel a pályaválasztás háttér- és kulturális jellegű, az őket befolyásoló erőfeszítéseket korai életkorban kell megkezdeni. Az iskolák fontos szerepet játszanak abban, hogy a kiberbiztonság vonzó pálya legyen a lányok számára.
Fentiek egyik megoldása érdekében született meg az a nemzetközi pályázat, melyet négy ország oktatási intézményei nyújtottak be, és célul tűzték ki többek között azt, hogy a számítógépbiztonsági ágazatban tapasztalható nemek közötti különbség kezelése érdekében női szerepmodellek bemutatásával motiválják a lányokat arra, hogy ezt a pályát válasszák.
E projekt bemutatásra azért választottuk a FEBRUÁR 11-ét, mert a mai nap a
A NŐK ÉS LÁNYOK NAPJA A TUDOMÁNYBAN
DAY OF WOMEN AND GIRLS IN SCIENCE
Be@CyberPro nemzetközi projektben iskolánk is részt vesz, melyek a fentieken kívül további fontos céljai vannak a kiberbiztonsággal kapcsolatban.
Kiemelten a következők:
- IKT-biztonsággal foglalkozó tanárok képzése
- Az informatikai biztonsággal kapcsolatos hasznos információk nyújtása az iskolák és a családok, szülők számára
- IKT-pályák általános, valamint a kiberbiztonság terjesztése, különösen a tizenéves lányok körében
- E-könyv fejlesztése a női egyenjogúság tudatosításáról az IKT területén.
A projektről további információk olvashatók a következő helyeken: