Digitális kultúra a szakképző iskolákban – innováció házon belül
A VETWork projekt utolsó munkafázisának célja az volt, hogy az első négy szellemi termék tapasztalatait és következtetéseit más szakképző iskolák által is adaptálható átfogó módszertanba integrálja, ha az iskolai közösség humán erőforrásait és kreatív energiáit mozgósítva a digitális oktatás és a digitális kultúra színvonalát szeretnék fejleszteni.
A fejlesztést a konzorcium egyetemi partnere (University of Primorska) irányította, a szakértő partnerek (a Prompt-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Expanzió Humán Tanácsadó Kft. és Országos Magyar Továbbképző Központ) közreműködésével.
Az oktatási szakértők elemezték és összegezték az intézményvezetők, tanárok, diákok és a mentorok által az egyes munkaszakaszok végén készített visszajelzéseket, és ezek alapján kidolgozták a digitális oktatás és digitális kultúra színvonalának fejlesztésére irányuló, belső kezdeményezéssel zajló tíz lépéses modellt.
A modellt az ajánlott eszközökkel (kérdőívekkel, a műhelymunkák forgatókönyveivel) és javasolt folyamatok bemutatásával együtt egy módszertani kézikönyvbe integrálták. Ez egy gyakorlatias útmutató, amelyet más oktatási szakértők (tanácsadók, oktatók) és iskolák is követhetnek, amikor úgy döntenek, hogy intézményi szinten hatékonyan, az összes érdekelt fél, különösen az oktatás ügyfelei – a diákok és közvetve a szüleik – megelégedésére valósítanak meg egy digitális pedagógiai stratégiát.