AZ IT BIZTONSÁGRÓL, KIBERBIZTONSÁGRÓL TANÁROKNAK, SZÜLŐKNEK ÉS DIÁKOKNAK
A Be@CyberPro ERASMUS+ PROJEKT EREDMÉNYEI,
MINDENKI ÁLTAL HASZNOSÍTHATÓ TERMÉKEI
Egy információbiztonsági munkaerő-tanulmány (Centre for Cyber Safety and Education, 2017) szerint – mely felmérést végzett 4 000 brit, USA-beli, francia, német, olasz, spanyol, izraeli és holland fiatal között – 1,8 millió információbiztonsági témában jártas alkalmazott hiánya várható 2022-re.A további kutatások bizonyítják, hogy évről évre rosszabb a helyzet és a problémára egyelőre nem látszik gyors megoldást találni. A tanulmány elemzésében az okok között az szerepel, hogy egyrészt nincs hiteles információ a szakmai információbiztonsági profilokról, másrészt a globális munkaerő közel 90% -a férfi.
A kutatás szerint annak, hogy a NŐK hiányoznak az információbiztonsági pályán, az egyik oka az, hogy nincsenek női kiberbiztonsági szerepmodellek, amelyeket a lányok követhetnek.
A jelenlegi kiadványban arra vállalkozunk, hogy saját országunkban sikeres hölgyeket mutassunk be, akik az informatikai pályát választották, az IT biztonsággal foglalkoznak legalább egy évtizede és akiknek életpályája, karrierje példaértékű valamennyi pályaválasztás előtt álló fiatal lány számra.
Meggyőződésünk, hogy az informatikus szakmákról, az egyes IT munkakörök feladatairól, a szakmai sikerekről, esetleges kudarcokról valló őszinte szavak meggyőzőek lehetnek a család, a fiatalok számára, és hasznos információkat adhatnak a pályaválasztásért felelős tanár kollégáknak is.
grafika: Lukács Klaudia, grafikus szakos tanuló
(SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnázium)
AZ ERRŐL SZÓLÓ KÖNYVET ITT TALÁLJA:
TOVÁBBI CIKKEK, MELYET A SZÜLŐKNEK AJÁNLJUNK:
A NEMZETKÖZI PROJEKT TOVÁBBI KIEMELT FELADATA VOLT: DIGITÁLIS BIZTONSÁGRA FELKÉSZÍTENI A TANÁROKAT, A SZÜLŐKET ÉS A DIÁKOKAT.
A szülők mellett a középiskolákra és pedagógusaikra várnak a feladatok, hogy tudatosítsák a diákokban, hogy milyen fontos ma az adatvédelem, a számítógépes bűnözés elleni védekezés és a kibertérben való felelős magatartás.
“Hogyan védjük meg gyermekeinket a digitális veszélyektől? Miként tanítsuk meg a tudatos és felelősségteljes online önvédelmet, a digitális országúton való biztonságos „közlekedést”?
Ez volt az a kihívás, amire az Erasmus+ projektben együttműködő spanyol, bolgár, magyar és ír szakemberek egy online tanárképzési program és tananyag kidolgozásával válaszoltak. A tanárképzést minden országban online formában tartottuk meg nagyon lelkes és szorgalmas pedagógusok részvételével.
Az elkészített “TANÁRI KÉZIKÖNYV” tartalmazza a tanár továbbképzés teljes tananyagát, továbbá a hazai képzés keretében – a digitális biztonság témában – elkészített tanári óraterveket, szabaduló szoba terveket és pályaválasztási prezentációkat is.
A most kialakult – koronavírus okozta – helyzetben a digitális térben töltött idő tovább növekedett, hiszen gyermekeink ott tanultak (tanulnak), kapcsolataik, beszélgetéseik, szabadidős programjaik jelentős része is ilyen módon zajlik, és a digitális eszközrendszerre korlátozódik. Éppen ezért a felkészülés az internet biztonságos használatára eddig is nagyon fontos volt, de az utóbbi évben kialakult helyzetben több ennél: elengedhetetlen.
A könyv ahhoz nyújt segítséget, hogy a veszélyekre felkészítsék diákjaikat, gyermekeiket, játékosan, aktív pedagógiai módszerek alkalmazásával, őszinte beszélgetésekkel. A célunk az, hogy tudást és mintákat adjunk a gyermekek és fiatalok felelős és helyes online magatartásának kialakításához a tanárok és a szülők számára.
Az e-könyv “A DIGITÁLIS BIZTONSÁGRÓL” letölthető innen, továbbá az alábbi helyről:
A PROJEKTRŐL TOVÁBBI RÉSZLETES INFORMÁCIÓKAT OLVASHAT MÉG A DIÁKOK PILOT KURZUSÁRÓL, MEGISMERHETI ÉS LETÖLTHETI A TOVÁBBI EREDMÉNYEKET INNEN: