Grandis XXI. – Vocational Education for Interprofessional Elderly Care in the 21st century
A projekt célja: gyakorlat orientált, modulrendszerű, kompetencia alapú továbbképzési program (tematika és tananyag) kidolgozása a szakképzés számára, amely a résztvevőket felkészíti az idős emberek otthonába telepített, életfunkciók megfigyelésére, riasztásra alkalmas okos eszközök, és az önálló életvitelt elősegítő, interneten keresztüli kapcsolatteremtést, kommunikációt, tanulást támogató IKT rendszerek hatékony alkalmazására.
Grandis XXI. – Vocational Education for Interprofessional Elderly Care in the 21st century
Program: Erasmus+, Stratégiai Partnerség Résztvevő országok: Magyarország, Írország, Egyesült Királyság, Franciaország Időtartam: 2016. Szeptember 1. – 2019. június 30. Projekt azonosító: 2016-1-HU01-KA202-023044 Koordinátor: Prompt-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
1. találkozó: Magyarország – Budapest, 2016. október 11 – 12.
A demográfiai változások következtében világszerte növekszik a gondozásra szoruló idős emberek létszáma. A 65 évesnél idősebb népesség aránya 2014-ben elérte 18,5%-ot az Európai Unióban, és az előrejelzések szerint ez az arány 2060-ra megközelíti a 30%-ot. Az idősödő társadalmak az EU országok számára a XXI. század legnagyobb kihívását jelentik, amelyre nemcsak az egészségügyi és szociális ellátó rendszereknek, hanem csaknem minden szektornak, köztük az oktatásnak, és a szakképzésnek is reagálnia kell.
Az (állami) szociális gondozó intézmények egyre kevésbé tudják (magukra) vállalni, hogy a XXI. század igényeinek megfelelő ellátást biztosítsák (gondozottakat saját intézményükben kezeljék). A szociális terület módszertani szemléletváltása (személyre szabott ellátás, segítségnyújtás), a növekvő társadalmi igény az aktív életforma fenntartására megnövelte a decentralizált, otthoni ápolást segítő munka jelentőségét, és egyre fontosabb az egyedi, otthoni, technológiák által is támogatott testi-lelki gondozás, az inter- és intragenerációs kommunikáció megszervezése, az önsegítő hálózatok létrehozása és működtetése.
A Grandis XXI. projekt célja gyakorlat orientált, modulrendszerű, kompetencia alapú továbbképzési program (tematika és tananyag) kidolgozása a szakképzés számára, amely a résztvevőket felkészíti az idős emberek otthonába telepített, életfunkciók megfigyelésére, riasztásra alkalmas okos eszközök, és az önálló életvitelt elősegítő, interneten keresztüli kapcsolatteremtést, kommunikációt, tanulást támogató IKT rendszerek hatékony alkalmazására.
Célcsoport:
szociális szakmákban szakképzésben tanuló diákok,
gyakorló szociális gondozók,
a hosszú távú idősgondozásba bevont informális gondozók és családtagok,
rokon szakterületeken nyugdíjba vonult aktív és munkaképes („fiatal”) idősek, például nyugdíjas pedagógusok, nyugdíjas informatikusok.
A projekt célja:
Tanulmány a 21.századi szociális gondozók tanulási szükségleteiről, négy országban végzett szükségletelemzés alapján.
Az európai és hazai képesítési keretrendszernek megfelelő (EQF, NQF) megfelelő „Networked Elderly Caregiver” kurzus képzési programja, tematikája.
A „Networked Elderly Caregiver” online tankönyv és tananyag (szöveg, videó, animáció) elkészítése három nyelven (EN, FR, HU), 5 modulban.
NEC (Networked Elderly Caregiver Certification) akkreditált tanúsítvány a partnerországokban.
Partnerek:
Prompt-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. – Magyarország
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – Magyarország
Projekt vezető: dr. Sediviné Balassa Ildikó; e-mail: balassa(kukac)szamalk-szalezi.hu
Nyelvi koordinátor: Kupovits Andrea; e-mail: kupovits(kukac)szamalk-szalezi.hu
Veszprémi SZC Öveges József Szakképző Iskolája és Kollégiuma – Magyarország