Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Flag of the United Kingdom




Activating Youth Workers in Social Inclusion

FőoldalSzakokDekoratőrActivating Youth Workers in Social Inclusion

Activating Youth Workers in Social Inclusion

Két kollégám (Roberta és Fanni) és én (Ágnes) a közelmúltban Görögországban voltunk az „Activating Youth Workers in Social Inclusion” Erasmus+ projekt keretében. Sok nem szokványos módszert tanultunk ott, amelyek alkalmasak – többek között – a fogyatékkal élő tanulók bevonására is. Hazatérése után mindenki a saját területére próbálta alkalmazni a tanultakat.

Egy alkalommal a következő játékot játszottuk:

Néhány önkéntesnek post-it-ot ragasztottam a fejére, amit ő így nem láthatott, csak a többiek. A post-it-eken programozási kódok részeit láthattuk. A „vak” tanulók kérdezhettek a kódokról, a többiek pedig válaszoltak a kérdésekre. Teát ittunk és sokat nevettünk játék közben. A játék segített megérteni a programozási nyelvet, osztálytársaikat, és elfogadni társaikat.

A dekoratőr és grafikus tanulókkal a napi rutin feladatok megoldása közben élénkítés céljából az energizer játékok közül választottunk egyet. Az első évesek még nem ismerik annyira egymást, így jól jött a névismétlős feladat. Név egy gesztussal, amit utánozni kell, majd egy nagy “yes” kiáltással mozdulatok kíséretében rögzíteni azt. Kicsit felpörgette a diákokat. Utána könnyebb volt a kastély, királynő, forradalom helycserés játékkal folytatni.
A tréningen tanult “taps körbevezetése a csoportban, majd egy hangzó továbbmondásával felborítani a kör dinamikáját” feladat mind két csoportan nehezen ment. Nem tudtak kétfele összpontosítani.
A kérdések alapján kitalálni mi van a homlokodra írva megmozgatta a kombinációs képességeiket. Érdekes volt a fogyatékok, a társadalmi előítéletek megfogalmazása, körbejárása. Ki milyen aspektusból közelítette meg a kitalálandó szót.
Összességében nagyon élvezték az extra programot tanórák közben. Azt fogalmazták meg, hogy máskor is szívesen vennének részt hasonló tréningen.