Lezárult a VETIVER nemzetközi projektünk
LEZÁRTUK A „VETIVER” ERASMUS+ NEMZETKÖZI PROJEKTET
MEGOSZTJUK TAPASZTALATAINKAT A HÁLÓZATALAPÚ TANULÁSRÓL ÉS A PROJEKTBEN FEJLESZTETT TANANYAGOKAT IS AJÁNLJUK TANÍTÁS-TANULÁSI CÉLRA!
Az eredményes tanulás ma már nehezen képzelhető el együttműködés és kommunikáció nélkül. A fiatal korosztály természetes módon, magabiztosan és gyorsan képes információhoz jutni a világháló segítségével, de nagyon nagy gyakorlata van a kapcsolatteremtésben, a különböző feladatoknak és problémáknak e kapcsolatokra épülő megoldásában is.
A 21. század második évtizedében már látjuk, hogy világunkat minden korábbinál jobban jellemzi az egyre gyorsuló ütemű változás, amelynek kezelése a társadalmi sikeresség egyik meghatározó eleme. Különleges szerepe van ebben az alkalmazkodásban a tanulásnak, ami nem más, mint az információhoz való hozzájutás, az információ felhasználása és továbbadása, valamint a folyamatos megújulás képessége.
Egyre több bizonyítéka van annak, hogy a társadalom és gazdaság változásai betörnek az iskola falai közé. Ennek egyik, talán a leglátványosabb jele az infokommunikációs technikák megjelenése és alkalmazása az iskolai életben. A laptop és a projektor, a digitális tananyag és az interaktív tábla, a digitális fényképezőgép és a digitális hanghordozók, sőt még a mobiltelefonok is egyre nagyobb szerepet töltenek be az iskolai tanulás folyamatában. Ehhez kapcsolódnak a tanítás-tanulás módszertanának, technológiájának megújulásához kötődő változások.
Iskolánk két évtizede vesz rész nemzetközi projektekben. A vállalt programok elsősorban olyan pedagógiai módszertani fejlesztések, amelyek lehetőséget teremtenek tanárainknak és diákjainknak arra, hogy kísérletezzenek, eredményesebben tanítsanak, tanuljanak, kapcsolatokat építsenek. Célunk az, hogy ne csak lássuk a 21. század kihívásait, hanem alkalmazkodjunk is azokhoz.
A VETIVER projektben azt a célt tűztük ki, hogy tudást szerzünk a hálózatalapú tanulásról, és ki is próbáljuk azt. A projektben résztvevő országok mindegyike eredménnyel zárta ezt a programot, mert nemcsak egy új tanítás-tanulási módszerrel lett gazdagabb, hanem számos új dolgot tanulhattunk meg egymástól, továbbá a tartalom, melyet közösen létrehoztuk (TANULÁSI CÉLÚ VIDEÓK ÉS ADATBÁZIS), folyamatosan beépíthető és alkalmazható az oktatásban.
E kézikönyvben a hálózatalapú tanulási módszerre koncentráltunk, és azokat a tapasztalatokat osztjuk meg, melyek a módszer alkalmazásával összefüggenek.
A módszer legfontosabb előnyét a következőkben látjuk:
A tanárok módszertára gazdagodik, ugyanakkor eszköztudásuk is gyarapszik, de talán a legfontosabb előny az új szerepben rejlik, meg kell tanulni a tanulás segítését, mentorálását, mely más módszerek alkalmazásánál is nagyon lényeges (pl. pedagógiai projekt, fordított osztályterem).
A tanulók felhasználhatják a közösségi hálózatok kezelésében szerzett gyakorlati tapasztalatukat, fejleszthetik tudásukat, szakmai kommunikációs képességüket, tanulhatnak egymástól, továbbá képessé válnak olyan feladatok elvégzésére, melyekre a munkahelyeken is szükségük lesz (pl.információs műveltség, az információáradatban való eligazodás képessége)
Ajánljuk Tanár kollégáinknak ezt a módszert és hasznosítsák a projektben fejlesztett tananyagokat és adatbázist és használják eredménnyel e kézikönyvet!
EGY KÖNYV A HÁLÓZATI TANULÁSRÓL ÉS A MÓDSZER ALKALMAZÁSÁBAN SZERZETT TAPASZTALATRÓL
Az 1. számú mellékletben megtalálják az elkészült tananyagok címét és elérhetőségét is!