Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, „A matematikai, a természettudományos, a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben” program.
A program célja: a programozási feladat a robotok mozgatásához szükséges algoritmus megalkotása. A kreatív gondolkodásé a főszerep, melynek eredménye egy valódi működő robot megalkotása. A LEGO Mindstorms rendszer kellően összetett ahhoz, hogy komoly kihívások elé állítsa a fejlesztőket. Diákjaink megismerkednek a robotok használatával, majd 2-4 fős csoportban saját ötletük alapján állítanak célt maguk elé, s programozzák le a robotokat ezen cél megvalósítása érdekében. A célok lehetnek például: egymással harcoló robotok, labirintusban mozgó kincskereső robotok, építő robotok, stb….
Mozgókép- és animációkészítő diákjaink megtervezik és Dekoratőr diákjaink segítségével megépítik a robot működési területét. Az elkészült termékeket háziverseny/tehetségnap keretében mutatják be a csapatok a nagyközönségnek.
Programozzunk robotot!
Támogató: Emberi Erőforrások Minisztériuma
Támogatáskezelő: Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Időtartama: 2017. szeptember 06. – 2018. június 30.
Projekt azonosító: NTP-MTTD-17-0188
A projekt célja kettős: a tehetséges diákok szakmai alkalmazási képességét fejleszteni, másrészt fejleszteni a diákok azon képességét, hogy a megszerzett ismereteiket kreatív módon újraértelmezve saját ötleteiket tudják megvalósítani, valamint értékeljék, teszteljék egymás munkáját.
A projekt során kiscsoportos műhelymunkában dolgoznak együtt a fiatalok, az egyes csoportokban más-más szakmai kompetenciákra van szükség, de minden csoportnál fontos a szakmai kreativitás, az eddig tanultak kreatív újraértelmezése, ötletesség és szakmai együttműködés.
Programozóink a feladat megoldása során megismerkednek azzal, miképp fogadjunk számítógépen információkat a külvilágról, hogyan dolgozza azt fel a program, továbbá találkozhatnak a mesterséges intelligencia alapvető fogalmaival is, készíthetnek tanulásra képes robotot is.
Mozgókép- és animációkészítő diákjaink az eddig megszerzett ismereteiket egy új, és életszerű feladat kapcsán kamatoztathatják.
Diákjaink biztosan magukkal viszik a folyamatos képzés, a szakmai igényesség iránti igényüket és a szakmai professzionizmust. Értékelésben alkalmazzuk az ön-, és társértékelést és a komplex (ön-, társ- és tanári) értékelési módszert is.
Résztvevők: iskolánk diákjai
- Szoftverfejlesztő, illetve informatika szakon tanuló diákjaink
- Mozgókép- és animációkészítő szakon tanuló diákjaink
- Dekoratőr szakon tanuló diákjaink
A projekt hosszú távú hatásaként, a résztvevők a szakmájukat professzionálisabb szinten tanulják, alkalmazzák, ezzel megteremtve esélyüket előnyük megnövelésére a munkaerőpiacon.