A projekt célja az E-portfólió alkalmazása a partnerországok felsőoktatásában és szakképzési kurzusain, továbbá annak a lehetőségnek a vizsgálata, hogy a pályakezdők portfólióját miként tudnák hasznosítani a munkáltatók. A projekt partneri kör intézményünk kutatási innovációját transzferálja és a korábbi eredményekre építve azt további fejlesztésekkel és kísérletekkel egészíti ki a program futamideje alatt.
E-portfolio (E-Portfolio System as a Source for Employment of Prospecitve VET Graduates)
Program: Leonardo innováció transzfer Résztvevő országok: Törökország, Magyarország, Lengyelország, Spanyolország Időtartam: 2013. november 1. – 2015.október 30. Szerződésszám: 2013-1-TR1-LEO05-47530 Koordinátor: Çukurova University – Adana Vocational School of Higher Education
A projekt célja
A SZÁMALK-Szalézi Szakközépiskola (SZÁMALK Szakközépiskola) korábbi kutatási projektjének (Új tanulói teljesítmény-értékelési módszerek a szakképzésben) eredményére épít (az ott létrehozott innovációt használja fel és fejleszti tovább) a pályázat. A projekt fő célja, hogy az európai és partner országok igényeinek megfelelően erősítse a végzettek elhelyezkedését a munkaerőpiacon az E-portfólió alkalmazással.
Célkitűzések
web-alapú képzés – portfólió és e-portfólió a szakképzésben
a munkaadók igényeinek felmérése azzal a céllal, hogy a szakképzésben végzők munkába való elhelyezkedéseinek esélyei megnőjenek
megfelelő elektronikus platform fejlesztése az e-portfóliós munkák feltöltéséhez és kezeléséhez
e-portfólió minták tervezése és beépítése különböző szakképzésekbe, melyek a munkaadók igényeinek leginkább megfelelnek
Célcsoportok:
szakképző intézmények szaktanárai, vezetősége és végzős diákjai
a szakképzésből kikerülő végzetteket fogadó potenciális munkaadók
Feladatok:
a szükségletek felmérése mind az intézmények, mind a munkaadók igényeinek megismerése céljából
a partnerség közös igényeinek megfelelő e-portfoliós rendszer megtervezése, informatikai és tartalmi előállítása valamint tesztelése
a bevált rendszer alkalmazási területeinek felmérése, bevezetése az oktatási intézmények mindennapi gyakorlatába és lehetőség szerint minél szélesebb körű elterjesztése a partnerországok szakképző intézményeiben
Eredmények és termékek:
kézikönyv, útmutató és CD valamint web felület –
személyes feljegyzések, melyek tartalmazzák az esettanulmányokat